Ultima viata


142483_viata

Ultima data cand am privit frunzele, era primavara. Undeva intre dorinta de a ma scufunda in valurile marii intr-o vreme torida si astazi, a venit toamna. M-am uitat de jur imprejur si am simtit tristete. Imi va fi dor…de o vara pe care nici anul asta nu am trait-o pe deplin asa cum o gandesc de ceva vreme incoace, de un timp in care puteam privi de jur imprejur cu sufletul incarcat de bucurie, caci acolo unde este soare, este infinit mai multa liniste si mai multa dorinta.

Adulmec aerul rece al unei dimineti ude si tresar la fiecare sunet pe care aceasta toamna il aduce in casa, in asternuturi, in simturi. Inca nu sunt pregatita sa aduc plapumi in viata mea, asa cum nu sunt pregatita sa ma redau unei singuratati grele. Apasatoare. Incerte.

Lunile astea au adus multe cuvinte noi in mine si pe buzele mele. Au facut sa tresara fiecare curcubeu si fiecare secunda care te trantea cu fruntea de eternitate. Cand am stiut ca mi te-au aruncat in brate fara sa ma intrebe daca vreau, daca sunt pregatita, daca pot, am simtit ca lumea aduce toate destinele la acel punct de egalitate, de unde numai moartea mai poate prelua fraiele si  duce in locul acela de unde doar timpul mai rasuna prin clopote ude si vechi, prin buciume ale caror muzici iti sfasie inima si viata din tine, bucata cu bucata.

Acolo, in locul nostru, in timpul nostru, acel loc si acel timp unde doar muntii si vaile ne auzeau si ne aduceau aproape, in acel timp te priveam si gaseam in tine acel rasarit pe care nu am indraznit sa il astept niciodata, de teama ca poate norii il vor inghiti, ca poate lumea il va absorbi dintr-o bucata.

Am fost stapanii timpului nostru; am gasit in fiecare dintre noi golul acela pe care l-am ascuns de noi in miile de ani de cand  ne nastem si murim, incercand sa aratam lumii, destinului, eternitatii ca am reusit cu buna stiinta sa indeplinim acel plan divin.

Ti-am privit mainile. Ti-am ascultat privirea. Ti-am atins gandul si ce am gasit dincolo de el a fost un rai pentru care nici cuvintele nu dau sens. As lega timpul de mine. De mainile astea care necontenit ar vrea sa scrie despre tacerea care ne apasa, despre iubirea care ne leaga si ne dezleaga, despre marile care sunt intre noi si despre vaile care ne-au adus impreuna.

Dincolo de mine, undeva intr-un larg unde nici valurile nu se Ingramadesc sa se sparga in stanci, stiu ca iubirea pe care am gasit-o intr-un miez de noapte va muri odata cu marea. Cu cerul. Cu tarmul ud si gol, dupa ce milioane de ani s-au luptat sa-si castige cu greu suprematia. Au rupt stanci, au mancat din maluri din ce in ce mai abrupte si mai sterpe. Au alungat pescarusi care le-ar fi ros din eternitatea ce le-a fost harazita.

Aici nu mai stiu nimic despre timpul si despre locul nostru. Poate ca exista…poate ca nu. Poate ca l-am inaripat, crezand si stiind ca asta e ultima viata ce mi-a fost dat sa o traiesc. Iar daca e asa, atunci am dreptul sa o traiesc cum vreau pana la capat. Sa fie asta cea care face din mine fiinta mea primordiala. Cea care ma va lasa scrijelata pe o stanca, dar nu cu un nume, ci cu o viata.

Niciodata nu am stiut daca traind atat de mult si de intens nu voi distruge cumva, ceva in linistea universului; asta pana cand am citit intr-o carte a unei alte vieti un poem care m-a determinat sa cred ca iubirile nu se traduc. Nu se pot livra ca adevarate scrisori intr-un timp nestiut. Ele sunt acolo de pe vremea cand apele au decis sa spele si sa curme urmele de nisip de pe tarmurile goale si triste.

“Tacerea ta mi-alina ganduri

Obtuze, absurde si rele,

Imi face liniste in ele,

S-aud in departare fluturi.

 

Atingeri imi provoaca timpul,

Sa strang de vie lume-n brate,

Si de n-ar fi intelepciune

Cu munti cu tot n-as face pace!

 

Si ochii tai mi-soptesc destine,

Avari si popi si falnici paltini,

Toti au gasit ceva in tine –

Iubiri cersite printre patimi.

 

Din glasul tau imi caut timpul,

Si azi, si ieri, si totdeauna,

Imi spun ispravnicii intruna

Ca eu sunt tine.”A.C.)

 

Asa s-a nascut timpul nostru…

 

 

Lasă un răspuns

